Napoli - Reisverslag uit Seiano, Italië van Wilma Horst - WaarBenJij.nu Napoli - Reisverslag uit Seiano, Italië van Wilma Horst - WaarBenJij.nu

Napoli

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

22 Juli 2012 | Italië, Seiano

Na een broeierige nacht vanmorgen eerst maar even gedouched op de ouderwetse manier met een muntje. Gelukkig heb ik nu kort haar en ben zo klaar met wassen want zo n muntje is snel opgebruikt.
Na ontbijt met de bus naar het plaatselijke treinstation. Alwaar de trein net vertrokken was. Er hangen wel wat tijdtabellen maar voor dat je die uitgepuzzeld hebt ben je zomaar een half uurtje verder gelukkig uiteindelijk uitgevogeld hoe die werkt en erachter gekomen dat de trein maar 1 keer in hert uur gaat. Dat is lang wachten..... Na een uur gewacht te hebben zijn we er achter gekomen dat het openbaar vervoer niks kost in Italië maar dan heb je ook niks, want het is daar al net zo betrouwbaar als in ons kikkerlandje. Goed dik een half uur vertraagd kwam hij aan. Zonder airco dus proberen wat wind te vangen in het halletje. De rit duurde een uur. Blij aangekomen te zijn in Napels nog even opzoek naar de goede metrolijn en we kunnen van start. Voor iedereen die het Napels ook een keer wil bezoeken prima, maar ik zou dat niet op zondag doen want zowat alles is dan dicht. Zelfs de bezienswaardigheden. We hebben ons toch wel vermaakt hoor daar niet van. Uiteindelijk de dag afgesloten met een hop on hop off bus daar kun je bovenin zitten met een koptelefoon en een stem die je verteld wat er zoal te zien is om je heen. Zo krijg je een leuk idee van de stad. Na deze heerlijke rit ( geen dak dus lekker uitwaaien) hadden we bedacht om ipv die lange treinrit een boot te pakken die naar Sorento vaart en van daar uit hoef je maar 10 minuten in die trein. Dit was een prima plan! Al zeggen we het zelf.
In Sorento hebben we wat boodschappen gedaan voor het avondeten en zijn toen onze reis verder gegaan deze verliep zonder al te veel problemen. De kustlijn van Sorento is trouwens erg mooi stijle kliffen en grillige vormen. Op de camping aangekomen toch maar gelijk begonnen met avondeten wat vanavond bestond uit focaccia sjasliek van de BBQ en sla. Prima toch?
Morgen moeten we vroeger op want we gaan morgen naar de versuvius en Pompeii deze reis hebben we georganiseerd geregeld dus we hoeven alleen maar optijd in Pompeii bij het treinstation te staan, na vanmorgen hebben we dan ook maar besloten om met de auto naar Pompeii te gaan. Ben benieuwd trouwens want ze hebben voor vanavond en vannacht onweer met regen voorspeld, het is 22.00 en nog geen vuiltje aan de lucht.....
Oké over uit en sluiten tot morgen.